Rubs her body on a dead bird?
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Thread: Rubs her body on a dead bird?

  1. #1
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    91

    DefaultRubs her body on a dead bird?

    Hello everyone

    I took my 6 month old lab to my local off leash area and she was having fun playing in the river, chasing birds/rabbits, playing with other dogs that come along when all of a sudden I saw her lay down in the mud and start bucking around on the ground like she does when we play.

    I ran up to her to see what was going on and noticed she was rubbing her body all over a dead bird!

    I couldn't explain the behavior so I was hoping someone here could shed some light.
    THX

  2. Remove Advertisements
    JustLabradors.com
    Advertisements
     

  3. #2
    imported_bacatherine's Avatar
    imported_bacatherine is offline Senior Member
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    10,230

    DefaultRe: Rubs her body on a dead bird?

    Totally common the more stinky the better for them....sorry
    <br />Barbara, Mocha, Zeus, &amp; Smeagol

  4. #3
    bbbmom is offline Senior Member
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    692

    DefaultRe: Rubs her body on a dead bird?

    Quote Originally Posted by bacatherine
    Totally common the more stinky the better for them....sorry
    LOL, SOOOO true! Bailey rolled all over a dead worm the other day and at least once a week she rolls in poop that a mysterious critter leaves in our yard!

  5. Remove Advertisements
    JustLabradors.com
    Advertisements
     

  6. #4
    Finnigan is offline Senior Member
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Northern Ontario, Canada eh!
    Posts
    2,223

    DefaultRe: Rubs her body on a dead bird?

    Be happy she didn't bring the bird to you as a treat or play keep away - rolling in it is just half the fun! ;D

  7. #5
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    91

    DefaultRe: Rubs her body on a dead bird?

    LOL alright.

    Sounds like as long as she doesn't ever roll in poo I should count my blessings.

  8. #6
    Tundra Aries Guest

    DefaultRe: Rubs her body on a dead bird?

    Quote Originally Posted by LuckylabLizzie
    LOL alright.

    Sounds like as long as she doesn't ever roll in poo I should count my blessings.
    LOL, yep...when she does, I'll be waiting for you post...that's usually the next step ;D

  9. #7
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    91

    DefaultRe: Rubs her body on a dead bird?

    She's had many opportunities to roll in dog poop over the last 4 months and she hasn't yet so I'm going to cross my fingers that she continues to do so.

    :-X

  10. #8
    Bob Pr. is offline Senior Member
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Lawrence (ex-Topeka), KS
    Posts
    8,472

    DefaultRe: Rubs her body on a dead bird?

    I think they do that because in doing so, it masks their own odor (and identity).

    Four different scenarios could lead to an evolutionary tilt to developing this:

    Two rabbits (or squirrels or other prey) are talking. Monty says, "Hey, do you smell a dog nearby?" Herb says, "Yeah! Let's run for the rabbit hole!"

    Two lions (or bears or other predators) are talking. Clyde says, "Hey, do you smell a dog nearby?" Herk says, "Yeah! Lets go have lunch!"

    Two squirrels (or rabbits or other prey) are talking. Sebastian says, "Hey, do you smell something strange nearby?" Kyle says, "Yeah! But it's just dead bird (or horse poop) passing by. What harm could that possibly be!"

    Two bears (or other predators) are talking. Mark says, "Hey, do you smell something strange nearby?" Kyle says, "Yeah! But it's just dead frog (or rabbit poop) passing by. No sense going after it; I prefer something else for my lunch!"
    Puff [YF, AKC field line (from competing HT/FT breeder) 62 lbs, dob: 8-'01]

    Bess [BF, AKC bench line (from competing show breeder) 55 lbs., 1967-1981] "Poor Bess, the Wonder Dog":
    http://forum.justlabradors.com/showt...?p=748#post748

  11. #9
    luke from georgia is offline Senior Member
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    5,915

    DefaultRe: Rubs her body on a dead bird?

    rolling in and getting stinky stuff into their fur is pretty typcial of most dogs. ;D they love it.

    "Properly trained, a man can be dog's best friend." ~ Corey Ford

  12. #10
    rottnlab dad's Avatar
    rottnlab dad is offline Senior Member
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    WA, USA
    Posts
    4,939

    DefaultRe: Rubs her body on a dead bird?

    Quote Originally Posted by LuckylabLizzie
    LOL alright.

    Sounds like as long as she doesn't ever roll in poo I should count my blessings.
    In my experience, dead rotting fish is the worst. You can usually get most of the poo smell out with a good bath (definitely no fun), but that rotten fish smell just lingers even after a bath.

    Bella

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25